۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۶۱۲۷۴۶
نماینده سابق ولی فقیه در نیروی هوایی سپاه:

دستگاه های اطلاعاتی نسبت به آگاه سازی مردم اقدام کنند|سریال گاندو به هدف زد

دستگاه های اطلاعاتی نسبت به آگاه سازی مردم اقدام کنند|سریال گاندو به هدف زد
حجت الاسلام میرمرشدی موضع گیری برخی مقامات دولتی علیه سریال گاندو را انتقامجویی دانست و گفت: دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی نسبت به مسأله نفوذی‌ها اطلاع رسانی کنند.

حجت الاسلام سید محی الدین میرمرشدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با بیان اینکه در دوران پس از انقلاب اسلامی صدا و سیما و سینمای کشور می‌توانسته با استفاده از رخدادهایی که در کشور اتفاق افتاده زمینه‌های جریان سازی و جریان شناسی را فراهم آورد، گفت: اطلاع رسانی به مردم و آگاه سازی مردم نسبت به رخدادها و وقایع داخل و خارج کشور موضوعی است که صدا و سیما از طریق فعالیت رسانه‌ای و تولیدات با محتوا می‌توانسته انجام دهد.

وی در ادامه افزود: هرزمان که صدا و سیما و سینمای ما به شرایط موجود و مسأله مهم آگاه سازی جامعه توجه داشته و تولیداتی در این زمینه داشته است، شاهد موفقیت‌های قابل توجه صداوسیما بوده‌ایم. به عنوان مثال سریال‌هایی که در گذشته پیرامون فعالیت منافقین و جنایات آنها ساخته شد یا فیلم‌های سینمایی خوبی نظیر ماجرای نیمروز پیرامون جنایات و خیانت‌های منافقین و شخصیت‌هایی نظیر کشمیری، سینمایی یتیم خانه ایران با موضوع جنایت‌های انگلیس و سریال‌هایی نظیر کیف انگلیسی و کلاه پهلوی هر بار که پخش شده توانسته است درون جامعه جریان ساز باشد و اثرگذاری موفقیت آمیزی را شاهد بوده‌ایم.

نماینده سابق ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه کشور ما همیشه مشمول تحول و رخدادهای تاریخی بوده است، اظهار کرد: کشور ما اتفاقات فراوانی را تجربه کرده و همواره این مسیر و این روند ادامه دارد، سریال گاندو توانست یک زمینه فکری را در میان نسل امروز در رابطه با موضوع نفوذ ایجاد کند.

حجت الاسلام میرمرشدی با اشاره به غفلت رسانه ملی و سینمای کشور از مسأله نفوذ، تصریح کرد: به مسأله نفوذ و شبکه‌های جاسوسی که در کشور کشف و منهدم شدند چندان مورد توجه فعالیت‌های جدی عرصه سینما و تلویزیون واقع نشدند و آنطور که باید اطلاع رسانی عمیقی در این باب نداشتیم، سریال گاندو به دلیل اینکه مبتنی بر واقعیاتی در باب نفوذ و مسأله جاسوس‌ها ارائه شد توانست بسیاری از مخاطبین خود را بیدار کند و اثرگذاری عمیقی بر جامعه داشته باشد.

واکنش دولتی‌ها به سریال گاندو نوعی انتقام جویی بود

وی پیرامون واکنش برخی چهره‌های سیاسی و مقامات دولتی به سریال گاندو، اظهار کرد: واکنش‌هایی که از سوی این افراد به گاندو صورت گرفت نوعی انتقام جویی بود؛ مسائل بیان نشده پیرامون تبادل جیسون رضاییان و مسائلی از این دست که در سریال گاندو به آن پرداخته شده باعث شد تا برخی متوجه یک شکست سیاسی شوند و به همین دلیل علیه گاندو موضع گیری کردند.

نماینده سابق ولی فقیه در نیروی هوایی سپاه با بیان اینکه صداوسیما با ساخت سریال گاندو به خال زد، عنوان کرد: سریال گاندو حساب شده و مستند ساخته شد بدون اینکه بتوانند حرفی علیه مستندات سریال بزنند.

 حجت الاسلام میرمرشدی خاطرنشان کرد: وقت آن رسیده است که وزارت اطلاعات و دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی به انتشار جزئیات برخی رخدادها در حد امکان بپردازند تا حقایق مشخص شود. برخی جریانات سیاسی حامی دولت احساس می‌کنند در انتخابات پیش رو به دلیل افشا شدن برخی حقایق، شکست خواهند خورد به همین دلیل واکنش هایی علیه سریال گاندو و جریان روشنگری در کشور داشتند، به همین دلیل لازم است که نهادهای امنیتی و اطلاعاتی نسبت به آگاه سازی مردم و روشنگری در مینه مسأله نفوذ و افرادی مانند جیسون رضاییان اقدام کنند و مانع مخدوش شدن ذهن مردم و ایجاد دوگانگی در ذهن مردم شوند./1304/ت310/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات